frank_bloklander

Op 16 november 2017 kunt u "koffiedrinken met de notaris" in ons uitvaartcentrum in Purmerend.

Veel mensen hebben vragen over erfrecht, maar de drempel om naar een notaris te gaan is soms best hoog. Daarom organiseren wij in informele sfeer, onder het genot van een kopje koffie, een bijeenkomst waarin u vragen kunt stellen aan de notaris.

Lees meer: Koffiedrinken met de notaris in Purmerend

Op 9 september 2017 is ons nieuwe uitvaartcentrum in Purmerend officieel geopend. Deze opening begon met dragersgroep Wikandoe. Zij lieten zien hoe mooi het dragen van een kist kan zijn.

Lees meer: Nieuw uitvaartcentrum in Purmerend

Sinds kort bestaat er een register van gecertificeerde uitvaartverzorgers, verbonden aan het Keurmerk Uitvaartzorg.
De uitvaartverzorgers van Associatie Uitvaartverzorging voldoen als een van de eersten aan de strengen eisen om in het register te worden opgenomen..

Lees het artikel hierover wat in de Alkmaar op Zondag stond.

In de Uitkijkpost in Heiloo staat Associatie Uitvaartverzorging in de rubriek "Bedrijf Belicht"

UC Heiloo met UL

Associatie Uitvaartverzorging is een samenwerking aangegaan met Stichting Philomela. Samen brengen zij muziek in het leven van ouderen door het verzorgen van concerten in zorginstellingen.

Zangeres Philomela betrekt toeschouwer bij liedDoor bezuinigingen wordt het voor veel zorginstellingen steeds lastiger om mooie dingen zoals een concert te organiseren voor de bewoners. Directeur Matthijs de Gee: "Dat is jammer, want de ervaring leert dat muziek heel belangrijk kan zijn in het leven van ouderen. Veel oudere mensen hebben al een lange historie van afscheid nemen: van hun partner, van hun werk en van zelfstandig wonen. Muziek kan dan heel opbeurend en troostend zijn.

Lees meer: Associatie en Philomela maken muziek