yvonne-bonsink

Een persoonlijk verhaal van uitvaartbegeleider
Sylvette van Keulen-Kwee

Als jong meisje kreeg ik van mijn ouders een poëzie-album. Mijn familie en vrienden schreven daarin spreuken en gedichtjes waarvan ik als jong meisje de betekenis niet altijd begreep. Ik was veel meer geïnteresseerd in de mooie plaatjes en tekeningen die de bladzijdes kleurden.

Lees meer: Samenloop voor Hoop in Zaanstad

VakantieNog snel wat boodschappen doen, het huis schoonmaken, de route bepalen, de laatste spulletjes inpakken en dan... heerlijk op vakantie!

Waar we liever niet bij stil staan, maar wat jaarlijks een aantal mensen wél overkomt, is een onverwacht overlijden op het vakantieadres. Wat nu?

Lees meer: Vakantie...

Associatie Uitvaartverzorging heeft zich aangesloten bij de Stichting Greenleave. Dat betekent dat u vanaf nu voor elk onderdeel van de uitvaart een duurzaam alternatief kunt kiezen. Maar ook onze bedrijfsvoering zal "groener" worden, waarbij u kunt denken aan zonnepanelen op de daken van onze uitvaartcentra, led-verlichting en zuinige auto's.

Lees meer: Greenleave - een duurzame uitvaart

In een onderzoek over palliatieve zorg is gebleken, dat mensen in de periode rond het naderende einde van een dierbare, informatie missen over de uitvaart.

Lees meer: Wensen voor de uitvaart vastleggen

Afgelopen week hebben wij een nieuwe stap gezet door het introduceren van de online-uitvaart. Sinds 2015 bieden wij al speciale pakketten aan voor mensen met een krappe beurs en voor mensen die de uitvaart graag sober en ingetogen willen houden. Nu is deze budgetdienstverlening ook online te regelen.

Lees meer: Uw uitvaart online regelen