van_Aarst

De ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid staan niet stil. En als deelnemer van GreenLeave zijn wij daarin natuurlijk bijzonder geïnteresseerd. Vandaar dat wij partner zijn van de ontwikkeling van een “levende” doodskist.

Maar in welke zin dan levend, vraagt u zich misschien af? Er wordt voor deze kist gebruik gemaakt van het wortelnetwerk van paddenstoelen (mycelium). Dit wortelnetwerk is een soort “recycler van de natuur”, want het composteert organisch materiaal en het herstelt vervuilde grond. De huidige manier van begraven resulteert in uitputting van de grond, omdat in mens en kist stoffen zitten die de grond vervuilen. Door een kist te maken van mycelium, bereik je juist het tegenovergestelde: je verrijkt de grond en wordt een bron van nieuw leven.

Lees meer: Een bijzondere kist

Veel mensen lopen rond met vragen over de uitvaart, en alles wat daarmee samenhangt. En hoewel hier tegenwoordig veel opener over wordt gesproken dan vroeger, is het soms toch moeilijk om die eerste stap te zetten. Wij proberen dat wat makkelijker voor u te maken; u kunt elke week terecht bij "De Vraagbaak". In onze uitvaartcentra in Alkmaar en Purmerend zit elke week op een vaste dag iemand voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt gewoon binnenlopen, zonder afspraak, de koffie staat klaar!

Op maandag kunt u terecht in Alkmaar, van 10.00-12.00 uur, op de Edisonweg 15.

Op dinsdag kunt u terecht in Purmerend, van 10.00-12.00 uur, op de Purmerweg 94.

Lees meer: De Vraagbaak

Ronald van Leeuwen, lid van het managementteam van Associatie Uitvaartverzorging, blikt met gepaste trots terug op een roerige periode en ziet met vertrouwen de toekomst tegemoet. ‘Na maanden van strenge maatregelen zijn onze medewerkers als altijd vertrouwd dichtbij.’

‘Voor uw en onze veiligheid en gezondheid hebben we de afgelopen periode strenge maatregelen rond de uitvaart genomen. Natuurlijk moet een afscheid van een dierbare ook in moeilijke tijden goed verzorgd zijn. Daar heeft ons team zich tot het uiterste voor ingespannen. Gelukkig ontmoetten we veel begrip voor de afstandsmaatregelen en door creatieve oplossingen hebben we heel bijzondere uitvaarten kunnen verzorgen.’

Lees meer: Als altijd vertrouwd dichtbij

Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat wij de afgelopen tijd onze dienstverlening moesten aanpassen naar de regels die de overheid had opgesteld. Wij zijn er trots op dat onze medewerkers, onder deze moeilijke omstandigheden, toch heel veel mooie uitvaarten hebben mogen verzorgen.

Gelukkig zijn er weer verdere versoepelingen. De belangrijkste regel blijft: houd 1,5 meter afstand. Die regel geeft nog wel wat beperkingen; onderstaand treft u een aantal maatregelen aan die wij hebben genomen om deze afstand te kunnen waarborgen. Want het gezondheidsbelang van onze opdrachtgevers, bezoekers en medewerkers blijft voorop staan.

Lees meer: Coronavirus

Als kind zong ik al graag. En vanaf mijn zevende tot heden zing ik in een koor. De energie die ik krijg van een repetitie blijft me elke keer weer verbazen. En wanneer we met elkaar een lied ten gehore brengen heb ik regelmatig het kippenvel op mijn armen staan! Heerlijk. Zingen brengt me altijd weer in een goed humeur. Al eens geprobeerd om een liedje mee te zingen als je boos bent?

Lees meer: Onze heldin in Alkmaar: uitvaartbegeleider Mariska