Kool

Misschien heeft u er al iets van gezien of gemerkt: de afgelopen weken hebben wij ons uitvaartcentrum aan de Westerweg verbouwd.

Natuurlijk hebben wij het karakter van dit mooie oude gebouw behouden, maar wij hebben wel een zogenaamde “waaksuite” aangebracht. Zo’n waaksuite, ook wel bekend als “24-uurskamer” is een mooi alternatief als een thuisopbaring niet mogelijk is. De nabestaanden krijgen een eigen sleutel zodat zij er op elk moment terecht kunnen. Door het met zorg uitgekozen meubilair en de warme kleurstelling van de ruimte, wordt het een plek waar nabestaanden op aangename wijze bij hun dierbare kunnen zijn.

Lees meer: Feestelijke heropening uitvaartcentrum Heiloo

Veel mensen lopen rond met vragen over de uitvaart, en alles wat daarmee samenhangt. En hoewel hier tegenwoordig veel opener over wordt gesproken dan vroeger, is het soms toch moeilijk om die eerste stap te zetten. Vanaf 9 september proberen wij dat wat makkelijker te maken en kunt u terecht bij "De Vraagbaak". In onze uitvaartcentra in Alkmaar en Purmerend zit elke week op een vaste dag iemand voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt gewoon binnenlopen, zonder afspraak, de koffie staat klaar!

Op maandag kunt u terecht in Alkmaar, van 10.00-12.00 uur, op de Edisonweg 15.

Op dinsdag kunt u terecht in Purmerend, van 10.00-12.00 uur, op de Purmerweg 94.

Lees meer: De Vraagbaak

Onlangs hebben wij een kleine loopkoets aangeschaft voor ons uitvaartcentrum in Purmerend, om overledenen naar het naastgelegen crematorium of de naastgelegen begraafplaats te vervoeren.

Lees meer: Loopkoets voor uitvaartcentrum Purmerend

Afgelopen jaar hebben wij ons aangesloten bij de Stichting GreenLeave (een stichting die zich inzet voor de verduurzaming van de uitvaart). In deze tijden is het immers noodzakelijk om na te denken over de impact van je daden op het milieu. En dat geldt evengoed voor een uitvaart.

Lees meer: Groene uitvaart: een tweede leven voor grafstenen

Vorige week heeft een groot deel van onze medewerkers de training “goed omgaan met dementie” gevolgd bij Samen dementievriendelijk.

Lees meer: Dementie-vriendelijk