Dijkstra

Het lidmaatschap van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond biedt veel voordelen. Daarom zijn veel mensen al jarenlang lid! Geregeld sturen wij onze leden informatie, zoals bijvoorbeeld het ledenmagazine. Dan merken wij weleens dat de adresgegevens die bij ons bekend zijn niet meer kloppen. Daarom maken wij graag hernieuwd kennis! Als uw gegevens veranderd zijn, vragen wij u deze aan ons door te geven via onderstaande link. Maar u kunt bijvoorbeeld ook laten weten dat u onze informatie liever per e-mail ontvangt dan per post. Veel milieuvriendelijker immers!

Naar het invulformulier

Hoe zorg je ervoor dat je naasten (maar ook jijzelf) geen aandacht tekort komen in deze moeilijke tijd? Wij doen dat door te kijken waar je attent voor elkaar kunt zijn.
Voelen dat een ander aan je denkt geeft zoveel vreugde!

In deze tijd, die zo anders is dan normaal, zien we gelukkig wel dat mensen aandacht voor elkaar hebben. Als collega's vinden wij dat ook belangrijk: we zorgen in eerste instantie voor nabestaanden, maar we kunnen dat niet zonder elkaar!

Iets doen voor een ander, dat vind ik belangrijk en het maakt dat ik me goed voel. Daarom ben ik 25 jaar geleden gestart als vrijwillige brandweerman op de blusboot. En het bijzondere is, dat het uiteindelijk ook mijzelf heel veel heeft gebracht. Want wanneer je - soms letterlijk - voor elkaar door het vuur gaat, ontstaat er een groot saamhorigheidsgevoel. Er zijn vriendschappen voor het leven ontstaan op de blusboot.

Lees meer: Onze held in Zaandam: regiocoördinator Martijn

De ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid staan niet stil. En als deelnemer van GreenLeave zijn wij daarin natuurlijk bijzonder geïnteresseerd. Vandaar dat wij partner zijn van de ontwikkeling van een “levende” doodskist.

Maar in welke zin dan levend, vraagt u zich misschien af? Er wordt voor deze kist gebruik gemaakt van het wortelnetwerk van paddenstoelen (mycelium). Dit wortelnetwerk is een soort “recycler van de natuur”, want het composteert organisch materiaal en het herstelt vervuilde grond. De huidige manier van begraven resulteert in uitputting van de grond, omdat in mens en kist stoffen zitten die de grond vervuilen. Door een kist te maken van mycelium, bereik je juist het tegenovergestelde: je verrijkt de grond en wordt een bron van nieuw leven.

Lees meer: Een bijzondere kist