van_Schagen

Op 9 oktober kunt u "koffiedrinken met de notaris" in ons uitvaartcentrum in Alkmaar.

Veel mensen hebben vragen over erfrecht, maar de drempel om naar een notaris te gaan is soms best hoog. Daarom organiseren wij in informele sfeer, onder het genot van een kopje koffie, een bijeenkomst waarin u vragen kunt stellen aan de notaris.

Lees meer: Koffiedrinken met de notaris in Alkmaar

Op 3 oktober kunt u "koffiedrinken met de notaris" in ons uitvaartcentrum in Purmerend.

Lees meer: Koffiedrinken met de notaris in Purmerend

Veel mensen lopen rond met vragen over de uitvaart, en alles wat daarmee samenhangt. En hoewel hier tegenwoordig veel opener over wordt gesproken dan vroeger, is het soms toch moeilijk om die eerste stap te zetten. Vanaf 9 september proberen wij dat wat makkelijker te maken en kunt u terecht bij "De Vraagbaak". In onze uitvaartcentra in Alkmaar en Purmerend zit elke week op een vaste dag iemand voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt gewoon binnenlopen, zonder afspraak, de koffie staat klaar!

Op maandag kunt u terecht in Alkmaar, van 10.00-12.00 uur, op de Edisonweg 15.

Op dinsdag kunt u terecht in Purmerend, van 10.00-12.00 uur, op de Purmerweg 94.

Lees meer: De Vraagbaak

Onlangs hebben wij een kleine loopkoets aangeschaft voor ons uitvaartcentrum in Purmerend, om overledenen naar het naastgelegen crematorium of de naastgelegen begraafplaats te vervoeren.

Lees meer: Loopkoets voor uitvaartcentrum Purmerend

Afgelopen jaar hebben wij ons aangesloten bij de Stichting GreenLeave (een stichting die zich inzet voor de verduurzaming van de uitvaart). In deze tijden is het immers noodzakelijk om na te denken over de impact van je daden op het milieu. En dat geldt evengoed voor een uitvaart.

Lees meer: Groene uitvaart: een tweede leven voor grafstenen