frank_bloklander

Op 30 mei 2018 organiseren wij een bijeenkomst in ons uitvaartcentrum in Wormerveer. Om 10.00 uur starten wij met "koffiedrinken met de notaris" en aansluitend volgt een korte lezing over "opruimen voor je doodgaat". In Zweden is dit echt een begrip: door je bezittingen te organiseren besef je wat echt belangrijk is in het leven en beslis je bewust wat je wilt nalaten. En het helpt straks de nabestaanden om zaken gemakkelijker af te handelen.

Het programma ziet er als volgt uit:

Om 10.00 uur begint het Koffiedrinken met de notaris. Een informele bijeenkomst, waarin de notaris een inleiding geeft over erfrecht, in voor iedereen begrijpelijke taal. De volgende onderwerpen komen zeker aan bod:

• Wie erft er van mij als ik geen testament maak?
  • Welk voordeel biedt het mij om een testament te maken?
  • Ik heb al een tijd geleden een testament laten maken, is dat nog geldig?
  • Hoe zit het met erfbelasting: wat moet je betalen en wie hebben er vrijstelling?
  • Hoe zit dat met de eigen bijdrage als ik naar een verzorgingshuis ga?
  • Wat is een levenstestament?
  • Wat is er veranderd per 1-1-2018 in de huwelijkse voorwaarden?

Daarna is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

Aansluitend, dat zal dan rond 12.00 uur zijn, volgt een korte lezing over "Döstädning". Dit Zweedse begrip gaat over "Opruimen voor je doodgaat". Marianne Winter van "MARY regelt het wel" vertelt hoe je dit het beste aanpakt - hoe je orde krijgt in je spullen en daarmee rust in je hoofd.

De bijeenkomst vindt plaats in ons uitvaartcentrum aan de
Roode Wildemanweg 1A in Wormerveer, van 10.00-12.30 uur.
De toegang is gratis, maar wij vinden het wel fijn als u het even
laat weten als u wilt komen. U kunt daarvoor kunt u een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
sturen of bellen met 0800-0375.