Schoorl

Sinds half maart ziet de wereld er wat anders uit dan wij allemaal gewend waren. En dat gold natuurlijk ook voor uitvaarten. Gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter en komen er langzaam wat versoepelingen. Wij hebben gekeken hoe wij de nieuwe regels kunnen inpassen in onze dienstverlening, waarbij het gezondheidsbelang van onze opdrachtgevers, bezoekers en ons eigen personeel uiteraard voorop staat.

Wij willen binnen de huidige mogelijkheden een waardig en passend afscheid voor u regelen, met de zorgzaamheid die u van ons gewend bent. Wij reiken daarvoor graag ideeën aan.

Goed om te weten: wij zijn, als altijd, telefonisch bereikbaar voor het melden van een overlijden en uiteraard ook voor vragen die in deze situatie bij u leven: 0800-0375.

Maatregelen

Op basis van de richtlijnen van het RIVM, houden wij ons uiteraard aan de “standaard”-regels: geen handen schudden en 1,5 meter afstand houden. Daarnaast hebben wij per 1 juni de volgende maatregelen getroffen:

• Voor het regelgesprek van de uitvaart heeft u de keuze om dit via de telefoon, skype of facetime te doen, of op een van onze locaties. In onze uitvaartcentra in Wormerveer en Alkmaar is het mogelijk om twee nabestaanden te ontvangen en dan aldaar het regelgesprek te laten plaatsvinden.
  • Een thuisopbaring raden wij af, maar is wel mogelijk. De overledene zal in zo’n geval door ons opgehaald worden, in ons uitvaartcentrum verzorgd, in de kist gelegd en dan teruggebracht worden naar huis.
  • Een goed alternatief voor een thuisopbaring is het gebruik van een van onze waaksuites (24-uurskamers).
  • Bij de verzorging van de overledene kan de familie helaas niet aanwezig zijn.
  • Bij een informeel afscheidsbezoek mogen maximaal 10 bezoekers aanwezig zijn. Catering is mogelijk en zal worden klaargezet zodat de aanwezigen dit zelf kunnen pakken.
  • Bij een officiële condoleance en bij de uitvaart mogen maximaal 30 bezoekers aanwezig zijn. Catering is mogelijk en zal worden klaargezet zodat de aanwezigen dit zelf kunnen pakken.
  • Een pagina op onze herdenksite, waar bezoekers een boodschap of foto kunnen plaatsen, kan een mooie aanvulling zijn voor de mensen die niet naar de condoleance kunnen komen.
  • rijdende laatste groet
    Bij onze uitvaartcentra in Alkmaar, Castricum en Wormerveer bestaat de mogelijkheid tot een “rijdende laatste groet”. Hierbij wordt de kist buiten zodanig geplaatst, dat het mogelijk is er met de auto langs te rijden. Afhankelijk van de drukte is het mogelijk om even uit te stappen en afscheid te nemen.
  • Nazorggesprekken vinden alleen telefonisch plaats.
  • De Vraagbaak is afgelast; informatiegesprekken kunnen alleen telefonisch plaatsvinden.

Inspiratie

Als u bovenstaande lijst met maatregelen ziet, is het misschien moeilijk voor te stellen hoe de uitvaart er dan nu uit kan zien. In dit document reiken wij u graag wat ideeën aan met dingen die wel mogelijk zijn en waarmee u van de uitvaart een bijzonder en persoonlijk afscheid maakt.

Troost bieden op afstand, vraagt ook om creativiteit. Hier vindt u een aantal ideeën.

Heeft u naar aanleiding van dit bericht vragen? Bel ons dan gerust via 075-6478747 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.