van_de_Nes

U kunt een pakketuitvaart ook online regelen. Hieronder leest u hoe dat gaat en welke mogelijkheden er zijn.

Wat doen wij voor u?

Elk pakket bestaat uit de volgende dienstverlening: persoonlijke begeleiding, een eenvoudige uitvaartkist, eenmaal rouwbezoek of condoleance, het overbrengen van de overledene naar het uitvaartcentrum, het verzorgen van de overledene, het gebruik van een rouwauto, de aangifte van het overlijden en het leveren van een akte van overlijden.

Bij een crematie vindt de feitelijke crematie plaats in het crematorium Heerhugowaard. Bij een begrafenis kunt u de begraafplaats zelf kiezen.

U hebt de keuze uit vier pakketuitvaarten:

crematie basis

crematie compleet

begrafenis basis

begrafenis compleet

Tarief 2018

€ 2.310 *

€ 2.775 *

Inbegrepen (●)

Persoonlijke begeleiding, eenvoudige uitvaartkist, eenmaal rouwbezoek of condoleance, overbrengen van de overledene naar het uitvaartcentrum, verzorgen van de overledene (zonder familie), rouwauto, aangifte van overlijden en een akte.

Crematie in crematorium

Verstrooien van de as

Dragers (vier personen)

Afscheidsdienst in uitvaartcentrum**

Muziek en/of video in uitvaartcentrum

Consumpties in uitvaartcentrum

Opbaring in eigen woonhuis

Naaste familie mee naar crematorium

Naaste familie mee naar begraafplaats

Nazorg

Ander crematorium dan Heerhugowaard

●: inbegrepen
o: optie waaraan meerkosten zijn verbonden
- : niet van toepassing / niet mogelijk
* exclusief kosten begraafplaats
** maximaal 50 personen
Eventuele kosten van een zorginstelling zijn niet inbegrepen

Wat zijn de kosten?

Passend bij het karakter van online dienstverlening, zijn de tarieven voor een online pakketuitvaart nog wat lager dan bij een pakketuitvaart die bij u thuis wordt geregeld. Het voordeel is € 100,-. Voor een (online) pakketuitvaart geldt een aanbetaling ter grootte van € 1000,-. Deze betaling doet u pas als u definitief akkoord bent met de vastgelegde afspraken.

De pakketuitvaart is regio gebonden

De pakketuitvaart online is alleen beschikbaar in de regio die wordt begrensd door de plaatsen Zaanstad – Velsen-Zuid – Alkmaar – Heerhugowaard - Purmerend. De plek waar de overledene wordt opgebaard en de begraafplaats of het crematorium moeten zich in de aangegeven regio bevinden. Zie ook het onderstaande kaartje.

Gebied pakketuitvaart online regelen

Is er een uitvaartverzekering?

Veelal keert de verzekeringsmaatschappij een bedrag uit dat kan worden gebruikt ter dekking van de uitvaartkosten.

Als er sprake is van een natura-verzekering, dan wordt er in beginsel geen geld uitgekeerd, maar worden er diensten geleverd door of namens de verzekeringsmaatschappij. Als u toch zelf een uitvaartorganisatie wilt kiezen, dan kunt u de verzekeringsmaatschappij vragen om geen diensten te leveren maar een bedrag uit te keren. In veel gevallen honoreert men een dergelijk verzoek.

Als u online een pakketuitvaart regelt, dan dient u vooraf inzicht te hebben in de voorwaarden van eventuele verzekeringen. Associatie Uitvaartverzorging kan u hierbij wel behulpzaam zijn, maar accepteert in deze geen verantwoordelijkheid.

Nu online een pakketuitvaart regelen