Bloklander

Muziek is voor veel mensen een van de belangrijkste elementen van de uitvaartplechtigheid. Vaak heeft degene die is overleden al van tevoren zijn of haar muziekwensen aangegeven. In andere gevallen zoeken de nabestaanden muziek uit die de overledene mooi vond en passend is. De muziek is heel bepalend voor de sfeer van de bijeenkomst en geeft de uitvaart een persoonlijke en emotionele betekenis.

Op veel begraafplaatsen en in crematoria is een muziekassortiment aanwezig. Voor de muziek tijdens de uitvaartplechtigheid kunt u hiervan gebruik maken. Wij kunnen desgewenst live muziek - in veel verschillende genres - voor u verzorgen. Maar natuurlijk kunt ook zelf muziek aanleveren op CD of USB-stick. Uw uitvaartleider weet alles over de mogelijkheden op de gekozen uitvaartlocatie.

Veel uitvaartcentra hebben ook een muziekinstallatie, waarop u zelf meegebrachte muziek kunt afspelen tijdens een rouw- of condoleancebezoek. Uw uitvaartleider licht u graag in over de mogelijkheden.

Sommige crematoria hebben hun muziekassortiment online staan.
Via onderstaande links kunt u deze lijsten bekijken.

Crematorium Waerdse Landen in Heerhugowaard

• via deze link kunt u zoeken in het muziekboek, maar u kunt ook zelf een muziekstuk uploaden. Er zijn drie tabbladen, een uitleg vindt u onder het derde tabblad.

Crematorium Westerveld in Driehuis

Crematorium Schagerkogge en Crematorium Haarlem

•  via deze link kunt u zoeken in het muziekboek, fragmenten beluisteren en een afspeellijst samenstellen.