Donderdag 7 juli Koffiedrinken met de notaris Zaandam

Uitvaartcentrum Zaandam

Wie erft er van mij als ik geen testament maak? Zijn er zaken die ik nu al kan regelen voor mijn uitvaart?

Op donderdag 7 juli organiseren wij een bijeenkomst ‘Koffie drinken met de notaris’ in ons uitvaartcentrum in Zaandam.

Veel mensen hebben vragen over uitvaart en erfrecht, maar de drempel om naar een uitvaartonderneming of een notaris te gaan is soms best hoog. Daarom organiseren wij in een informele sfeer, onder het genot van een kopje koffie, een bijeenkomst waarin u vragen kunt stellen aan de notaris en een medewerker van Associatie uitvaartverzorging.

Ledenconsulent Mariska van Aarst vertelt over het proces rondom de uitvaart en voor welke beslissingen nabestaanden komen te staan na het overlijden van hun dierbare.

Wat komt er aan de orde?

• Begraven, cremeren of resomeren?
  • Het regelgesprek
  • Verzekeren of sparen?
  • Opbaren, welke mogelijkheden zijn er allemaal?
  • De uitvaartplechtigheid en condoleren
  • Nazorg & de Vraagbaak
  • Een lidmaatschap bij uitvaartvereniging Associatie & IJmond

Aansluitend houdt de notaris een presentatie, waarin onder andere de volgende onderwerpen aan de orde komen:

• Wie erft er van mij als ik geen testament maak?
  • Welk voordeel biedt het mij om een testament te maken?
  • Ik heb al een tijd geleden een testament laten maken, is dat nog geldig?
  • Hoe zit het met erfbelasting: wat moet je betalen en wie hebben er vrijstelling?
  • Wat is een levenstestament?

Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

De bijeenkomst vindt plaats in ons uitvaartcentrum aan de Jan van Scorelstraat 9, van 10.00 – 12.00 uur.
De toegang is gratis, maar aanmelden is noodzakelijk. U kunt daarvoor een email sturen of bellen met 075 – 300 10 21.