Bloklander

Leden van de Noordhollandse Coöperatie kunnen een beroep doen op Diensten voor Leden. Wij kunnen u een aantal diensten bieden die wij zelf verzorgen, maar wij hebben ook unieke afspraken gemaakt met professionele dienstverleners die speciale voorwaarden hanteren.

Indien u gebruik wilt maken van een van de Diensten voor Leden, dan kunt u contact opnemen met de consulenten van het Steunpunt voor Leden. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 10.00-14.00 uur, via 075-8200210. Houd daarbij alstublieft uw lidmaatschapsbewijs bij de hand.

Wij kunnen u de volgende mogelijkheden aanbieden:

Veel mensen hebben ideeën en wensen over hun eigen uitvaart of de uitvaart van een geliefde. Natuurlijk komen al deze wensen te zijner tijd aan de orde, na het overlijden. Maar het is ook mogelijk om nu al antwoorden te krijgen op vragen zoals:

• Zijn de wensen die ik heb wel mogelijk?
  • Op welke manier kan ik deze wensen vooraf vastleggen?
  • Wat zou ik nu al kunnen voorbereiden en regelen?
  • Wat kost de uitvaart die ik in gedachten heb eigenlijk?
  • Ben ik wel voldoende verzekerd?

Onze uitvaartconsulent staat u graag te woord. Dat kan telefonisch, maar zij komt ook graag bij u thuis voor een persoonlijk adviesgesprek. U kunt haar bereiken via 075-8200210. Voor leden is deze service gratis.

Wat voor het hele leven geldt, is ook van belang bij het overlijden: we maken individuele keuzes. Wij helpen u om de wensen voor uw uitvaart vooraf in kaart te brengen. Dit kan een grote steun betekenen voor uw nabestaanden bij het verzorgen van de uitvaart.

Leden kunnen, zonder kosten, hun wensen voor de uitvaart vastleggen en beheren via deze website. Als lid krijgt u een persoonlijke, unieke inlogcode zodat u de vastgelegde wensen altijd weer kunt raadplegen en/of wijzigen.

Wij hebben afspraken gemaakt met twee notariskantoren: Notariskantoor Ten Brinke in Zaanstad en Janssen en Van Commenée Notarissen in Heemskerk.

Leden kunnen gratis en zonder verplichtingen per e-mail vragen stellen aan de notaris. Het e-mailadres voor de Zaanstreek is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en voor het IJmondgebied Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Het moet daarbij gaan om vragen van algemene en informatieve aard die, zonder kennis van de specifieke situatie van het lid, door de notaris op eenvoudige wijze kunnen worden beantwoord. Uiterlijk de volgende werkdag heeft u per e-mail antwoord.

Een tweede service die wij exclusief voor leden hebben kunnen regelen betreft een gratis testamentscan. Tijdens zo’n testamentscan wordt gekeken in hoeverre het testament dat u nu heeft, nog voldoet aan uw wensen en aan de regelgeving van dit moment. In de afgelopen jaren is er het nodige veranderd op het gebied van erfrecht en belasting, en deze veranderingen kunnen van invloed zijn op de keuzes die u heeft gemaakt in uw testament.

Overigens kunt u op de websites van beide notariskantoren ook al veel informatie vinden: www.notaristenbrinke.nl of www.notarisjvc.nl.

In een nalatenschapdossier wordt alle informatie opgenomen die van belang is na een overlijden. Denk bijvoorbeeld aan gegevens over pensioen en verzekeringen, eigen woning en hypotheek, informatie over lidmaatschappen, automatische incasso's en nog veel meer. Een nalatenschapdossier kan van grote waarde zijn voor de nabestaanden. Het geeft ook rust en het gevoel de zaken goed geregeld te hebben.

Leden kunnen een beroep doen op Bestevaer Nalatenschap Beheer. De medewerkers komen bij u thuis en verzorgen voor u een betrouwbaar dossier. Het reguliere tarief voor een compleet dossier bedraagt € 450,--. Speciaal voor leden geldt een tarief van € 400,--.

Meer informatie vindt u op www.bestevaernalatenschapbeheer.nl.

Na een overlijden volgen bijna altijd de aangifte successiebelasting en de aangifte inkomstenbelasting. Bestevaer Nalatenschap Beheer kan deze aangiftes voor u invullen en, zonodig, het contact met de belastingdienst verzorgen. Leden kunnen een beroep doen op Bestevaer Nalatenschap Beheer. Het reguliere uurtarief bedraagt € 151,25. Speciaal voor leden geldt een tarief van € 125,-- per uur.

Meer informatie vindt u op www.bestevaernalatenschapbeheer.nl.

Na de uitvaart worden de nabestaanden geconfronteerd met de boedelafwikkeling. In veel gevallen is het verstandig hiervoor bij leven al een executeur aan te wijzen. Maar soms zijn er geen geschikte kandidaten of wilt u familie en vrienden daar niet mee belasten. In die gevallen kan een professionele executeur een oplossing zijn. Leden kunnen een beroep doen op Bestevaer Nalatenschap Beheer. Het reguliere uurtarief bedraagt € 151,25. Speciaal voor leden geldt een tarief van € 125,-- per uur.

Voor meer informatie zie www.bestevaernalatenschapbeheer.nl

De meeste mensen willen graag afscheid nemen op een manier die past bij hun eigen levenssfeer. Onze uitvaartverzorgers kunnen u daarbij goed helpen, maar soms kan er behoefte zijn aan een zeer persoonlijke inhoud van het afscheid. Dit kan gerealiseerd worden met de hulp van een ritueelbegeleider. Wij werken hiervoor samen met MomenTaal.

De ritueelbegeleiders van MomenTaal bieden de volgende diensten aan:

1. Geestelijke begeleiding bij een naderend levenseinde.
  2. Het organiseren van een uitvaartbijeenkomst met geestelijke en emotionele diepgang in aansluiting op de levensbeschouwing van de overledene en zijn/haar naasten.
  3. Een afscheidsritueel bij het graf.
  4. Geestelijke rouwbegeleiding.
  5. Het organiseren en leiden van een herdenkingsbijeenkomst.

De kosten van deze diensten zijn:

1. Stervensbegeleiding: de eerste 4 gesprekken op basis van een vrijwillige gift, en vanaf het 5e gesprek € 65,-- per gesprek.
  2. Organiseren van een geestelijke uitvaartdienst: € 550,-- (voor leden: € 500,--).
  3. Grafritueel: € 150,-- (voor leden: € 135,--).
  4. Rouwbegeleiding: € 65,-- per gesprek.
  5. Herdenkingsdienst: € 500,--.

Genoemde prijzen zijn exclusief reiskosten. Meer informatie over MomenTaal vindt u op www.momentaal.com

Muziek, rituelen en toespraken maken een uitvaart persoonlijk. Steeds meer mensen vinden het fijn om de plechtigheid te laten vastleggen, zodat zij deze later nog eens terug kunnen kijken, of kunnen laten zien aan mensen die niet bij de uitvaart aanwezig konden zijn. VidiNova kan hierbij helpen. Zij leveren diensten op het gebied van video, foto en audio en kunnen op discrete wijze de uitvaart voor u vastleggen. Maar ook in een eerder stadium kunnen zij u van dienst zijn door het maken van een film over het leven van een persoon of familie, wat later een belangrijk herinneringsdocument wordt. Tevens beschikt VidiNova over audiovisuele apparatuur die ingezet kan worden op locaties waar deze apparatuur niet voorhanden is.

Leden krijgen 10% korting op de tarieven van VidiNova.

Meer informatie vindt u op www.uitvaartalsherinnering.nl

Viva ZorggroepViva! Ledenservice is onderdeel van Viva! Zorggroep, een organisatie die zich richt op wonen, welzijn en zorg in de directe leefomgeving. Zowel jong als oud kunnen van de ledenservice gebruikmaken.

De abonnees van Viva! Ledenservice krijgen korting op vele exclusieve diensten en cursussen. Zo krijgt u op vertoon van de Viva! Ledenpas 10% korting op aankopen in de thuiszorgwinkels. Verder krijgen leden van Viva! korting op de zorgverzekeringen van Zilveren Kruis Achmea en Univé, en op verzekeringen van Interpolis en FBTO. Veelgebruikte diensten aan huis zijn de kapper, pedicure, audicien en opticien. Kijk voor meer informatie op www.vivazorggroep.nl of bel 088-995 88 22.

Als u lid bent van de Noordhollandse Coöperatie, krijgt u € 2,50 korting op de Viva! Ledenpas. U betaalt € 20,25 in plaats van € 22,75 voor een gezinslidmaatschap (tarief 2018). De korting kan alleen verrekend worden bij een automatische incasso. De actiecode die u bij Viva! moet gebruiken is "uitvaart".

Leden van Viva! Ledenservice krijgen, als zij een beroep doen op de diensten van Associatie Uitvaartverzorging of Uitvaartverzorging IJmond, de eerste 50 gedrukte rouwcirculaires en/of dankbetuigingskaarten gratis (dit geldt voor de basismodellen, exclusief de postzegels). Tevens wordt de uitvaart verzorgd met een korting van € 140,-- op het basistarief.

Een professional organizer helpt bij het aanbrengen van rust en structuur in het dagelijks leven, zowel thuis als op het werk. MARY regelt het wel.nl biedt begeleiding en advies bij:
- opruimen en ordenen van spullen
- plannen en organiseren van een verhuizing
- plannen van taken en het stellen van prioriteiten
- rust en structuur in uw inbox en op uw werkplek
- in kaart brengen van de financiële situatie

Ook in een tijd van verdriet staat u er niet alleen voor. Wanneer een dierbare overlijdt heeft u het als nabestaande al moeilijk genoeg. MARY regelt het wel.nl neemt praktische en administratieve zaken graag uit handen. Zo wordt alles in korte tijd geregeld en ervaart u de rust die nodig is om uw verdriet een plek te kunnen geven.

Lidmaatschap van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) staat garant voor geheimhoudingsplicht en betrouwbaarheid. Leden van de Noordhollandse Coöperatie ontvangen 10% korting op de diensten van MARY regelt het wel.nl. Meer informatie en referenties vindt u op www.maryregelthetwel.nl

Wij hebben uiteraard alles in het werk gesteld om goede en betrouwbare dienstverleners te contracteren. De werkwijze van deze dienstverleners wordt periodiek door ons gecontroleerd en geëvalueerd. Een lid gaat echter een zelfstandige overeenkomst aan met de betreffende dienstverlener. De Noordhollandse Coöperatie noch haar dochters accepteren enige vorm van aansprakelijkheid.