Over ons

Wij weten, als geen ander, dat een mooi en persoonlijk afscheid helpt bij het verwerken van verlies. Daarom zijn wij er voor jou. Tijdens de uitvaart, maar ook in de periode ervoor en erna. Dichtbij en vertrouwd. Voor al je vragen.

Uitvaartcentra

Wij beschikken over tien stijlvolle uitvaartcentra. Er is dus altijd wel een uitvaartcentrum bij jou in de buurt. Al deze centra hebben een waaksuite. Een soort huiskamer, met eigen keuken, waarvan jij, als je daarvoor kiest, een eigen sleutel krijgt. Je kunt op ieder tijdstip op bezoek komen en zolang blijven als je zelf wilt. Dat geeft je optimale vrijheid en maakt een persoonlijk afscheid mogelijk.

Associatie Uitvaartverzorging beschikt over 7 uitvaartcentra: Uitvaartcentrum Alkmaar, Uitvaartcentrum Castricum, Uitvaartcentrum Heerhugowaard, Uitvaartcentrum Heiloo, Uitvaartcentrum Purmerend, Uitvaartcentrum Wormerveer en Uitvaartcentrum Zaandam. De uitvaartcentra in Beverwijk, Heemskerk en IJmuiden vind je op de website van Uitvaartverzorging IJmond.

Organisatie

Associatie Uitvaartverzorging is een dochteronderneming van Coöperatie DELA en Uitvaartvereniging Associatie & IJmond. Coöperatie Draagt Elkanders Lasten (DELA) helpt mensen al meer dan 75 jaar met de begrafenis, crematie, repatriëring, opvang, nabestaandenzorg en financiële diensten op deze terreinen. Uitvaartvereniging Associatie & IJmond is één van de grootste regionale coöperatieve uitvaartverenigingen in Nederland. Beide coöperaties werken zonder winstdoelstelling en staan gezamenlijk voor uitstekende zorg en begeleiding, tegen redelijke tarieven.

Keurmerken

Wij staan voor kwaliteit, integriteit en gedegen zorg. Onze keurmerken tonen dat aan. Zo zijn we sinds 2007 trots bezitter van het Keurmerk Uitvaartzorg en mogen we zeggen dat onze uitvaartverzorgers jou op een deskundige, betrouwbare en transparante manier begeleiden. Vanzelfsprekend zijn onze uitvaartbegeleiders dan ook opgenomen in het Register Gecertificeerde Uitvaartverzorgers; een toetsing van de vakbekwaamheid. Daarnaast zijn wij deelnemer van GreenLeave, een stichting die zich inzet voor duurzaamheid binnen de uitvaartzorg.

Je kent ons eigenlijk al

Onze medewerkers wonen in de regio waar zij werken. Waarschijnlijk ken je ons al van het schoolplein, uit de supermarkt, de bibliotheek of van een eerdere uitvaart. Dichtbij en vertrouwd, daar staan wij voor.

Marianne - Uitvaartbegeleider

‘Rust kan je altijd terug vinden in jezelf’

Thom - Verzorgingsteam

‘Ik zorg nu voor mens, dier en natuur’

Duurzaamheid

Wij staan met beide benen in de samenleving en willen een verantwoorde rol vervullen. Daarom zetten wij ons in voor duurzaamheid binnen de uitvaartzorg. We maken een duurzaam afscheid mogelijk, minimaliseren onze milieubelasting, kopen duurzaam in, doen eerlijk zaken en ondersteunen maatschappelijke initiatieven. Zo leveren we een bijdrage aan een betere wereld voor onze kinderen en kleinkinderen.

Werken bij

Het verzorgen van een uitvaart is mensenwerk. Daarom zorgen wij niet alleen goed voor de nabestaanden, maar ook voor elkaar. Zo hebben wij uitstekende arbeidsvoorwaarden en werken we competentiegericht. Tijdens de competentiegesprekken kijken we samen naar wenselijke en passende opleidingen. Om niet alleen de nabestaanden, maar ook onze eigen mensen niets minder dan het allerbeste mee te geven.

Uitvaartcentrum Zaandam

Donderdag 7 juli Koffiedrinken met de notaris Zaandam