mirjam_dijkstra

Het Associatie Uitvaartfonds is opgericht met als doel het ondersteunen van personen of instellingen die zich - zonder winstoogmerk - bezighouden met ouderen- of terminale zorg, zingeving, verliesverwerking of rituelen en tradities.

ANBI-erkend

De officiële naam van het fonds luidt: Stichting UNC Fonds. De Stichting is haar werkzaamheden gestart per 1-1-2012 en is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). De Stichting ondersteunt organisaties die actief zijn in hetzelfde werkgebied als Associatie Uitvaartverzorging en Uitvaartverzorging IJmond (dit betreft het deel van Noord Holland dat tussen de lijnen Amsterdam-Haarlem en Hoorn-Heerhugowaard-Alkmaar valt).

Een aanvraag voor subsidie kan alleen ingediend worden door bemiddeling van een lid of medewerker van de Uitvaartvereniging Noordhollandse Coöperatie, van UNC Holding of hieraan gelieerde ondernemingen. Nog geen lid? Klik hier voor meer informatie.

Asso-Uitvaartfonds-logo RGB

In onze folder leest u meer informatie.

In de toekenningsvoorwaarden staat beschreven waaraan een aanvraag moet voldoen.
Vervolgens kunt u het subsidie-aanvraagformulier invullen. Dit kan op twee manieren:

1. door het PDF-formulier uit te printen, handmatig in te vullen en te ondertekenen.
  2. door het Word-formulier op de computer in te vullen, daarna uit te printen en te ondertekenen.
    (om het formulier te kunnen invullen, klikt u desgevraagd op "bewerken inschakelen"; met de tab- of pijltjestoetsen springt u naar het volgende invulvakje).

Na invullen kunt u het formulier (en de bijlagen) opsturen naar:
Associatie Uitvaartfonds, Postbus 305, 1520 AH Wormerveer.

De eerstvolgende vergadering waarin de aanvragen worden behandeld vindt plaats op 13 december 2017.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suzanne Overgaag, telefoon: 075-6478747 of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Allerzielen Castricum

Op begraafplaats Onderlangs wordt elk jaar rond Allerzielen een bijzondere viering georganiseerd. De hele begraafplaats wordt verlicht met fakkels en kaarsen en op diverse plekken klinkt muziek. Associatie Uitvaartverzorging zet de deuren van het uitvaartcentrum open voor wie zich even wil warmen of een kop koffie wil drinken. Het Associatie Uitvaartfonds sponsort de fakkels en de kaarsen.
Allerzielen Castricum

Tuinmeubels voor Middelwijck (Middenbeemster)

Middelwijck beschikt over een mooie binnentuin, maar tuinmeubels ontbraken. Sinds de zomer van 2017 niet meer! Middelwijck heeft op 20 juli de nieuwe meubelen in gebruik genomen. Er stond een heel enthousiast bericht op hun Facebookpagina.

Hospices

Het mooie werk wat hospices doen, wordt regelmatig door het Fonds ondersteund. Zo kreeg het hospice in Purmerend in 2016 een douchebrancard, en het hospice in Krommenie een kantelrolstoel.

Snoezelbadkamer Evean Guisveld (Zaandijk)

In 2016 is in Guisveld een prachtige snoezelbadkamer gerealiseerd, waar de bewoners een heerlijk ontspannen moment kunnen beleven.
Snoezelbadkamer Guisveld

Samenloop voor Hoop

Tijdens deze 24-uurs wandeltocht , waarvan de opbrengst is bedoeld voor kankeronderzoek, is er 's nachts een indrukwekkende kaarsenceremonie. Het Associatie Uitvaartfonds heeft al bij diverse edities de kaarsen gesponsord.
www.samenloopvoorhoop.nl

Kerken

De afgelopen jaren hebben wij een aantal kerken in ons werkgebied ondersteund. Zo hebben wij in 2016 geholpen bij de restauratie van het orgel van de Cuyperskerk in Alkmaar en heeft de Taborkerk in Purmerend nieuwe stoelen gekregen. In 2017 hebben De Protestantse kerk in Wormerveer en de Nicolaaskerk in Krommenie een bijdrage gekregen om de aanschaf van een nieuwe geluidsinstallatie mogelijk te maken.

Monumenten spreken

Deze stichting heeft het verhaal achter alle oorlogsmonumenten in de Zaanstreek vastgelegd.
www.monumentenspreken.nl

[Z]aan de Wandel

Een wandeltocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan onderzoek naar borskanker. Een team enthousiaste wandelaars van Associatie Uitvaartverzorging loopt elk jaar mee.
www.zaandewandel.nl

Kerkhof Overweersepolderdijk (Purmerend)

Op deze oude begraafplaats heeft het Associatie Uitvaartfonds al diverse keren de Allergedachtenisavond ondersteund.
Tevens is er geld geschonken voor het gedenkmonument "De Veerman" voor mensen die door zelfdoding om het leven zijn gekomen.
www.kerkhofoverweersepolderdijk.nl

Wereldlichtjesdag (Spanbroek)

Op de tweede zondag in december worden over de hele wereld overleden kinderen herdacht. In Spanbroek werkt het Associatie Uitvaartfonds al jaren mee aan de realisering van een mooie bijeenkomst.
www.wereldlichtjesdag.nl

De officiële gegevens van het Associatie Uitvaartfonds zijn als volgt:

Stichting UNC Fonds,
het goededoelenfonds van Associatie Uitvaartverzorging & Uitvaartverzorging IJmond
1520 AH Wormerveer

Contactpersoon: Suzanne Overgaag