banner_man.png

Het Associatie Uitvaartfonds is opgericht met als doel het ondersteunen van personen of instellingen die zich - zonder winstoogmerk - bezighouden met ouderen- of terminale zorg, zingeving, verliesverwerking of rituelen en tradities.

ANBI-erkend

De officiële naam van het fonds luidt: Stichting UNC Fonds. De Stichting is haar werkzaamheden gestart per 1-1-2012 en is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). De Stichting ondersteunt organisaties die actief zijn in hetzelfde werkgebied als Associatie Uitvaartverzorging en Uitvaartverzorging IJmond (dit betreft het deel van Noord Holland dat tussen de lijnen Amsterdam-Haarlem en Hoorn-Heerhugowaard-Alkmaar valt).

Een aanvraag voor subsidie kan alleen ingediend worden door bemiddeling van een lid of medewerker van de Uitvaartvereniging Noordhollandse Coöperatie, van UNC Holding of hieraan gelieerde ondernemingen. Nog geen lid? Klik hier voor meer informatie.

Asso-Uitvaartfonds-logo RGB

In onze folder leest u meer informatie.

In de toekenningsvoorwaarden staat beschreven waaraan een aanvraag moet voldoen.
Vervolgens kunt u het subsidie-aanvraagformulier invullen. Dit kan op twee manieren:

1. door het PDF-formulier uit te printen, handmatig in te vullen en te ondertekenen.
  2. door het Word-formulier op de computer in te vullen, daarna uit te printen en te ondertekenen.
    (om het formulier te kunnen invullen, klikt u desgevraagd op "bewerken inschakelen"; met de tab- of pijltjestoetsen springt u naar het volgende invulvakje).

Na invullen kunt u het formulier (en de bijlagen) opsturen naar:
Associatie Uitvaartfonds, Postbus 305, 1520 AH Wormerveer.

De eerstvolgende vergadering waarin de aanvragen worden behandeld vindt plaats op 14 december 2016.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suzanne Overgaag, telefoon: 075-6478747 of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Snoezelbadkamer Evean Guisveld (Zaandijk)

In Guisveld is een prachtige snoezelbadkamer gerealiseerd, waar de bewoners een heerlijk ontspannen moment kunnen beleven.
Snoezelbadkamer Guisveld

Geluidsinstallatie Kerk Krommeniedijk

De kerk van Krommeniedijk was hard aan een nieuwe geluidsinstallatie toe. Deze is inmiddels geinstalleerd.
www.kerkvankrommeniedijk.nl

Herdenking en Requiem (Zaandam)

Eind november 2015 is door de Protestantse Gemeente Zaandam een herdenking met uitvoering van een requiem georganiseerd.
Requiem Zaandam

Gedichtenbordjes Eenzame Uitvaart (Alkmaar)

Bij uitvaarten van mensen van wie geen nabestaanden bekend zijn, leest een van de gildedichters een speciaal geschreven gedicht voor. Dit gedicht wordt daarna op een bordje gezet en krijgt een plaats op de begraafplaats.
www.stadsdichteralkmaar.nl

Samenloop voor Hoop

Tijdens deze 24-uurs wandeltocht , waarvan de opbrengst is bedoeld voor kankeronderzoek, is er 's nachts een indrukwekkende kaarsenceremonie. Het Associatie Uitvaartfonds heeft al bij diverse edities de kaarsen gesponsord. Recent in Zaanstad, op 13 en 14 juni 2015.
www.samenloopvoorhoop.nl

Plaquette oorlogsgraven (Purmerend)

Het Associatie Uitvaartfonds heeft bijgedragen aan de realisering van een plaquette met de namen van oorlogshelden.
Lees meer in het artikel uit Dagblad Waterland van 27-4-2015

Restauratie orgel Cuyperskerk (Alkmaar)

De kerk probeert restauratie mogelijk te maken door middel van het adopteren van een orgelpijp. Het Associatie Uitvaartfonds heeft de Viola de Gamba 8' geadopteerd.
www.alkmaarsecuyperskerk.nl

Monumenten spreken

Deze stichting heeft het verhaal achter alle oorlogsmonumenten in de Zaanstreek vastgelegd.
www.monumentenspreken.nl

[Z]aan de Wandel

Een wandeltocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan onderzoek naar borskanker. Een team medewerkers van Associatie Uitvaartverzorging loopt elk jaar mee.
www.zaandewandel.nl

Kerkhof Overweersepolderdijk (Purmerend)

Op deze oude begraafplaats heeft het Associatie Uitvaartfonds al diverse keren de Allergedachtenisavond ondersteund.
Tevens is er geld geschonken voor het gedenkmonument "De Veerman" voor mensen die door zelfdoding om het leven zijn gekomen.
www.kerkhofoverweersepolderdijk.nl

Wereldlichtjesdag (Heiloo en Spanbroek)

Op 1 december worden over de hele wereld overleden kinderen herdacht. In Heiloo en Spanbroek heeft het Associatie Uitvaartfonds meegewerkt aan de realisering van een mooie bijeenkomst.
www.wereldlichtjesdag.nl

De officiële gegevens van het Associatie Uitvaartfonds zijn als volgt:

Stichting UNC Fonds,
het goededoelenfonds van Associatie Uitvaartverzorging & Uitvaartverzorging IJmond
1520 AH Wormerveer

Contactpersoon: Suzanne Overgaag