Wensen vastleggen

Wensen, lidmaatschap en testament

Begraven of cremeren? Koffie met cake of bier met bitterballen? Weet jij wat je uitvaartwensen zijn? Praat erover met de mensen om je heen. En help hen door jouw wensen nu alvast ergens vast te leggen.

Wensenlijst

Heb je specifieke wensen voor jouw afscheid? Noteer deze dan alvast. Juist tijdens het leven. Niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor je nabestaanden. Het neemt hen zorgen uit handen en maakt het afscheid nog persoonlijker. Download de wensenlijst en vul hem in.

Lidmaatschap

Associatie Uitvaartverzorging maakt deel uit van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, een vereniging zonder winstoogmerk. Word je lid? Dan profiteer je van verschillende (financiële) voordelen. Zo krijg je korting op de uitvaartkosten en kun je jouw wensen online vastleggen. Zowel het lidmaatschap als het gebruik van de online wensenlijst zijn gratis.

Testament

Voor je nabestaanden is het prettig om duidelijkheid te hebben. Niet alleen over jouw wensen voor het afscheid, maar ook over je nalatenschap. In een testament leg je vast wie jouw erfgenamen zijn en wie welke eigendommen erft.

Wij hebben afspraken gemaakt met twee notariskantoren: Notariskantoor Ten Brinke in Zaanstad en Janssen en Van Commenée Notarissen in Heemskerk.

Leden van onze Uitvaartvereniging kunnen gratis en zonder verplichtingen per e-mail vragen stellen aan de notaris en een gratis testamentscan doen. Tijdens zo’n scan wordt gekeken in hoeverre het testament dat je nu hebt, nog voldoet aan je wensen en aan de regelgeving van dit moment.